Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Καλαμάτα 2013

Είναι παιδιά και τους φωνάζω "φίλους μου" τώρα πια.
Ξέρω πώς είναι το πρωί αγουροξυπνημένοι,
ξέρω το γραφικό τους χαρακτήρα.
Ξέρω τα στεναχωρημένα βλέμματα τους,
πώς μοιάζουν όταν είναι ενθουσιασμένοι.
Δεν είναι φίλοι κολλητοί,
ούτε από αυτούς που θα βγούμε.
Δεν είναι καν από αυτούς που θα τους πω τον πόνο μου.
Είναι από αυτούς που με βλέπουν κάθε μέρα στο σχολείο
και μου λένε καλημέρα.
Που θα με ρωτήσουν αν χτύπησε το κουδούνι
και όταν θα απαντήσω "ουυυ εδώ και ώρα"
θα ξενερώσουν και θα τρέξουν να μπουν στην τάξη.
Τρία χρόνια έφτασαν στο τέλος τους.
Μια εποχή τελειώνει, ένας κύκλος κλείνει.
Αν θα μου λείψουν;
Νιώθω να χάνω τον κόσμο κάτω από τα πόδια μου,
αλλά προσπαθώ να το παίξω χαλαρή.
Όταν επιστρέφαμε από Καλαμάτα,
στο πούλμαν έκανα εγώ την αρχή και πήγα στο μικρόφωνο.
Ήμουν ειλικρινής,
τους είπα ότι τρέμω από το άγχος
και ότι δεν υπόσχομαι ότι δε θα κλάψω.
Ξέχασα μερικά πράγματα, αλλά είπα τα περισσότερα.
Τα ιδανικά λόγια που θα ήθελα να πω;
"Σας ευχαριστώ όλους για τις τρεις μέρες
που μου χαρίσατε.
Ευχαριστώ και για τρία χρόνια που με ανεχτήκατε,
που με νιώσατε, που με αγαπήσατε.
Συγγνώμη σε όσους στεναχώρησα.
Είμαστε όλοι μια ομάδα, μια γροθιά.
Έτοιμος ο ένας να καλύψει τον άλλον.
Σε δύο βδομάδες το σχολείο τελειώνει.
Του χρόνου δε θα έρθουμε να πούμε πώς περάσαμε στους ίδιους ανθρώπους,
ούτε να δείξουμε το μαύρισμά μας.
Θα νιώσουμε πάλι το καλοκαίρι ότι μας λείπουν κάποιοι καθηγητές,
αλλά η δικαιολογία "Σε λίγο καιρό πάλι εκεί θα είμαστε"
δε θα μας καλύπτει.
Με πολλούς από εσάς θα χωριστούμε,
έχουμε όμως πολλά που μα ενώνουν.
Έχουμε μια τριήμερη που μας έφερε όλους πιο κοντά.
Σας αγαπάω όλους και θα μου λείψετε.
Σας εύχομαι όπου και να πάτε να κάνετε μια καινούργια αρχή,
όπως τη θέλετε,
με τους δικούς σας όρους.
Να καταλάβουν όλοι ποιοι πραγματικά είστε,
να ζείτε ΔΥΝΑΤΆ."
Παρόλο που δεν είπα αυτά ακριβώς,
όταν γύρισα στη γαλαρία και έβλεπα τα παιδιά δακρυσμένα, σχεδόν όλα,
ένιωσα ένα σφίξιμο στο στομάχι.
Πήγαινε ένας ένας στο μικρόφωνο και εξέφραζε τα συναισθήματα του.
Απλά και κατανοητά, κοντά στον καθένα.
Άτομα που είχαν να μιλήσουν πάνω από ένα χρόνο
είπαν συγγνώμη ο ένας στον άλλον και τα βρήκαν.
Άτομα που δε γνωρίζονταν καλά και ζήτημα να είχαν πει μερικά "γεια"
αυτά τα τρία χρόνια, αγκαλιάζονταν.
Αν έκλαψα εγώ;
Όχι, δεν έκλαψα.
Και όχι τόσο γιατί "δε μπορώ μπροστά στους άλλους"
Γιατί αυτά που ειπώθηκαν εγώ τα σκέφτομαι από την αρχή της χρόνιας.
Όταν είχα μείνει μέχρι τις 6.30 μόνη μου στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου αυτά σκεφτόμουν.
Είχα κλάψει αρκετά λοιπόν, κι ας μου λένε ότι φάνηκα δυνατή.
Δε μπορώ να εκφράσω επαρκώς τα συναισθήματά μου, πάντα κάτι θα λείπει.
Κλείνω με αυτό που ειπώθηκε από ένα πολύ αγαπημένο μου άνθρωπο:
"Όπως δε σας καλωσόρισα όταν ήρθατε, έτσι δε σας αποχαιρετώ τώρα που φεύγετε,
γιατί ποτέ δεν ήρθατε και ποτέ δε φεύγετε κανονικά, είστε πάντα εδώ."
[...]

6 σχόλια:

  1. αυτή ήταν μία από εκείνες τις στιγμές που κάποτε γυρνώντας πίσω λες"Ναι, ήταν κι αυτή μέσα στις λίγες και ξεχωριστές που δείχνουν το θαύμα της ζωής, να νιώθεις και να μοιράζεσαι αυτό το ίδιο συναίσθημα με όλους σα μια ψυχή. λες και δεν υπάρχει έξω καμια ασχήμια, ούτε φτώχεια ούτε κρίση πρά μόνα τα γέλια και τα δάκρυα των παιδιών."Είσαστε ήδη έτοιμα να βγείτε εκεί έξω και να κάνετε τον κόσμο καλύτερο, χωρίς φόβο.Αγαπημένα μου παιδιά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και μεσα στα τρια χρονια που εφτασαν στο τελος τους, στην εποχη που τελειωνει και στον κυκλο που κλεινει, χανεται η δευτερη οικογενεια σου. Χανεται η Γη κατω απο τα ποδια σου. Μενεις μισος.
    Καληνυχτα, οσο καλη μπορει να ειναι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η νύχτα θα γίνει καλύτερη, γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση.. Θα ταίριαζε το οτι "ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός" αλλά οι στίχοι από τις τρύπες ταιριάζουν καλύτερα.

      http://www.youtube.com/watch?v=qsupmBm0zQo

      Διαγραφή
    2. Συγγνώμη, τώρα το είδα.
      Το μόνο που ζητάω είναι ένα διάλειμμα ακόμα μαζί τους. Να θυμηθούμε για λίγο τα παλιά και ας αλλάξουν όλα πάλι. Αλλά τις περισσότερες φορές δεν παίρνουμε αυτό που θέλουμε, σωστά;

      http://www.youtube.com/watch?v=kfrL8BS4kHw

      Διαγραφή
  3. Πέρασαν ήδη τρεις μήνες και μου φαίνεται πως είμαι ακόμα εκεί... Πως όλα είναι στη θέση τους. "Τακτοποιημένα". Κι όμως, μετά από τρεις μήνες, έχω στο νου μου το χαστούκι που θα φάω από τα μαλλιά της Τζωρτζίνας όταν θα γυρίσει το κεφάλι της, το πόσο θα λιώσω με τα ανέκδοτά σου, το ποια τραγούδια θα τραγουδήσουμε, πώς θα κάνουμε μπάχαλο μία ολόκληρη τάξη στα αγγλικά... Τελικά δεν είναι τακτοποιημένα. λείπουν διάφορα κομμάτια... Και κανένα, μα κανένα σχολείο/τάξη/παιδί δεν μπορεί να τα αναπληρώσει... Μου λείπετε όλοι σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι κύκλοι που κάνει η ζωή πάντα αφήνουν κάποιους μετέωρους. Στο κενό. Με δεμένα τα μάτια. Χωρίς ίχνος προσανατολισμού. Αλλά δεν μας ξέρουν καλά. Το δρόμο θα τον βρούμε. "Είναι" το σπίτι μας...

      Διαγραφή